bierfeeste

Bierfeeste 16

Een nieuwe concept naar Duitse feesttraditie komt naar Beveren-Leie. Mensen laten proeven van ‘Live Blasmusik’ tijdens een onvergetelijke avond waarbij Duitse producten als bier, pretzels, frankfurterworsten centraal staan is het uitgangspunt. bluetown bouwde communicatieplanning op en vertaalde dit naar een fris affichebeeld met bijpassend label. Alle online en offline communicatie is in handen van communicatielab bluetown.

bierfeeste.befacebook

sinksen16

SINKSEN16

Stad Kortrijk schakelt opnieuw bluetown in voor de volledige communicatie van het stadsfestival SINKSEN. Voor de 4de keer zorgt bluetown voor een creatieve communicatiemix uit binnen het vooropgestelde budget.
Een uitgewerkt communicatieplan, draaiboek en budgetafspraken brengen alles mooi in kaart en bundelen de communicatiekanalen. Tevens voor de uitvoering van het communicatieplan blijft bluetown aan boord. Mediadeals, redactie, vormgeving (uitgewerkt door team communicatie Stad Kortrijk) zowel voor, tijdens en na het gebeuren worden in goede banen geleid. Een nauwe samenwerking met de productie (door TheaTech) zorgt voor een vlekkeloos festival.

sinksen.befacebook

uitpas

UiTPAS zuidwest

UiTPAS is een kaart voor iedereen die deelneemt aan vrijetijdsactiviteiten. Met UiTPAS kan je punten sparen en ze omruilen voor een korting , cadeau of ander voordeel. Tevens heeft UiTPAS speciale aandacht voor mensen in armoede die aan kansentarief kunnen participeren aan vrijetijd. In samenwerking met Cultuurnet Vlaanderen werd UiTPAS uitgerold in zuid-west-vlaanderen in 11 steden en gemeenten. bluetown deelde zijn expertise voor de uitwerking van communicatietools, lanceringscampagne, vormgeving en realisatie van een nieuwe UiTwebsite met integratie van UiTPAS. Na de lancering in september 2015 is UiTPAS zuidwest één van de sterkst groeiende regio’s qua pashouders. In de komende jaren worden verschillende acties uitgewerkt om UiTPAS verder kenbaar te maken. In opdracht van Cultuurnet Vlaanderen werkt bluetown nauwgezet mee aan de implementatie van segmentatiemails naar alle pashouders in Vlaanderen.

uitinzuidwest.befacebookuitpas.be

vamosvacaturos

Vamos Vacaturos

Voor provincie West-Vlaanderen creëerde bluetown huisstijl en website voor het project Vamos Vacaturos. Een project dat wil werken aan perceptie over de band tussen arbeid en migratie. Met tal van partners zal in 2016 ook nog een tentoonstelling, een theatervoorstelling en een educatief pakket worden ontwikkeld. Meerdere getuigenissen en andere verhalen van de bezoekers worden gedurende 2016 verder opgenomen op het platform.

vamosvacaturos.befacebookyoutube

nilaya

Nilaya

Nilaya is een praktijk voor integratieve rouw- en verliescounseling voor kinderen en jongeren, integratieve psychotherapie, kinderyoga en relaxatie. bluetown werkte logo, huisstijl en website uit. We wensen Isabelle veel succes met deze nieuwe uitdaging.

nilaya.befacebook

boomn

Boom’n van de Weireld

Nieuwe liedjes in het Nederlands, Westvlaams en Fransvlaams. Dat brengt Boom’n van de Weireld, een groep rond Yves Bondue. bluetown werkte huisstijl, website en communicatie uit… Momenteel werken ze hun opnames af en komen ze binnenkort met enkele singles naar buiten.

boomnvandeweireld.befacebook

wimmertens

Wim Mertens

Wim Mertens, componist, pianist en zanger, bracht in zijn intussen ruim 30-jarige loopbaan meer dan 50 albums uit en stond op de grootste internationale festivals en podia. Hij werd bij het grote publiek bekend dankzij zijn compositie ‘Struggle for Pleasure’ die gedurende jaren vaste tune was voor Proximus. Om zijn vele albums en composities met iedereen te kunnen delen werkte bluetown een nieuwe website uit. Het volledige oeuvre, biografie en concertkalender kan je overzichtelijk terugvinden in deze nieuwe website. We zijn trots om deze internationale ster ook tot onze klanten te mogen rekenen.

wimmertens.be

sinksen15

SINKSEN15

Stad Kortrijk schakelt opnieuw bluetown in voor de volledige communicatie van het stadsfestival SINKSEN. SINKSEN15 valt dit jaar samen met de opening van ‘De Grote Verleieding’, een groots project rond de vernieuwing van de Leie binnen de stad. Een unieke kans om communicatief alles in één groot geheel te kneden. bluetown werkt een creatieve communicatiemix uit binnen het vooropgestelde budget. Tevens staat bluetown in voor de volledige uitvoering van deze communicatie met communicatie voor, tijdens en na het gebeuren. Een nauwe samenwerking met de productie (door TheaTech) zorgt voor een vlekkeloos festival.

sinksen.befacebook

drumsco

Drums & Co

Drums & Co, de speciaalzaak voor muziekinstrumenten in Gits, had de droom om hun gamma ook online te verkopen. bluetown bouwde een e-commerce met frisse look en overzichtelijke weergave van het uitgbreide gamma. De huisstijl werd verfijnd met een strakke typografie en frisse kleuren. Een mooie samenwerking tussen Kristof (drum addict) van Drums & Co en Arvid (communicatie addict) van bluetown. Ook de nieuwe mogelijkheden van online verkopen ontdekken? Contacteer ons, we helpen je graag verder.

drums-co.be

tybo

NV Tybo

NV TYBO is de perfecte partner om uw droomwoning te realiseren. Met 30 jaar ervaring is het familiebedrijf uitgegroeid tot een zeer vaste waarde in de traditionele woningbouw. Voor hun communicatie werkte bluetown een moderne website uit met oog voor de woonprojecten.

tybo.be

erfgoeddag 2015

Erfgoeddag 15

Op zondag 26 april gaat de 15e editie van Erfgoeddag door met Erf! als thema. Erfgoeddag is het jaarlijkse hoogtepunt voor het cultureel erfgoed in Vlaanderen en Brussel.
Heel wat erfgoedspelers zetten hun beste beentje voor en bieden een brede waaier aan gratis activiteiten. Om het regionale programma in Zuid-West-Vlaanderen in de kijker te zetten werd een affichecampagne, programmabrochure en website opgezet. Een doordachte verspreiding brengt het thema Erf! bij een brede doelgroep.

erfgoeddagzuidwest.be

audio- & videocaptatie

De interpretatie van het 2de concerto van Oscar Navarro, uitgevoerd door het Bevers Harmonieorkest en David Van Maele als solist werd op donderdag 5 februari uitgeroepen als winnaar van de International Clarinet Competition! Deelnemen aan de wedstrijd kon enkel door een live audio- en videocaptatie door te sturen naar de internationale jury. bluetown maakte een captatie van de 2 concerten in januari.

lexis-website

Lexis

Lexis is de ideale partner om uw zaak te begeleiden met het papierwerk. Een team van professionals zorgt voor de opvolging van betalingen van je klanten, geeft je financieel en fiscaal advies en nog veel meer… bluetown ontwikkelde een online platform met een ingebouwde digitale kast per klant. Zo kan lexis en de klant alle documenten makkelijk samen bewaren via een veilige login. Dankzij het backoffice pakket kan het team van lexis intern communiceren, documenten raadplegen, werksessies per klant bijhouden en factureren. Van administratieve vereenvoudiging gesproken.

lexis.be

beversharmonieorkest-2015

Bevers Harmonieorkest – nieuwjaarsconcert 2015

Jaarlijks brengt het Bevers Harmonieorkest een groots nieuwjaarsconcert. Menige sponsors zijn steeds verheugd te kunnen bijdragen aan dit evenement die in Beveren-Leie en Deinze jaarlijks een 1500 bezoekers lokt. Voor de editie van 2015 werkte bluetown een vernieuwde sponsorcampagne uit. Met een gedrukte sponsorbrochure werden sponsors uitgenodigd het orkest te steunen als jaarpartner dankzij verschillende formules. Voor het nieuwjaarsconcert werd een programmaboek opgemaakt en verdeeld in 15.000 brievenbussen in groot Waregem. Samen met affiches en e-invitaties een nooit geziene communicatie voor amateurorkesten in Vlaanderen.

beversharmonieorkest.befacebookyoutube

keymusic

Keymusic

Keymusic, de grootste muziekinstrumentenketen van de benelux, kiest steevast voor bluetown als partner in hun communicatie. bluetown verzorgt alle post- en e-mailings voor de opendeurdagen en dit reeds 6 jaar. Daarnaast is bluetown de vaste partner bij het inrichting van de winkels van ontwerp tot uitvoering. Zo was bluetown ontwerper en uitvoerder van de winkels in Luik, Roeselare, Sint-Niklaas, Mechelen, Herentals…

keymusic.comfacebook.com/keymusicbe

IBBA

International Belgian Brass Academy

De ‘International Belgian Brass Academy’ of kortweg ‘IBBA’ vindt sinds 2013 plaats in de stad Harelbeke, waar het mede door de steun van een cultureel geëngageerd stadsbestuur een vast onderdak kreeg. Het is een muziekfestival dat 2-jaarlijks georganiseerd wordt door ‘Belgian Brass’. Ook voor de editie van 2015 deed de organisatie en stadsbestuur terug beroep op bluetown voor de volledige communicatie.

ibba.befacebook.com/ibbafest

Belgian Brass

Belgian Brass

Het gerenommeerde koperensemble Belgian Brass klopte aan bij bluetown voor een update van hun digitale communicatie. Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van het ensemble werd een nieuwe huisstijl ontwikkeld en geïmplementeerd in een nieuwe website en facebookpagina.

belgianbrass.be – facebook

Bevers Harmonieorkest

Bevers Harmonieorkest

Naar aanleiding van de 25ste verjaardag van het Bevers Harmonieorkest nam bluetown de volledige communicatie van het het orkest onder de loep. Een verfijnd logo vormde de basis voor een hedendaagse website met geïntegreerde video’s, waarbij de nodige aandacht uitgaat naar de partners van het orkest en social media.

beversharmonieorkest.be – facebook – youtube

Eef Van Acker Quartet

Eef Van Acker Quartet

Begin Maart trok het Eef Van Acker Quartet naar Studio Fattoria in Duitsland om samen Chris Weeda hun eerste album op te nemen. Chris Weeda nam tevens de mixing voor zijn rekening en het werd gemasterd door Darius Van Helfteren. Voor het ontwerp van de cd-hoes en bijpassende website kwam Eef naar bluetown.

eefvanacker.com

joliefleur

Joliefleur

Julie De Meulemeester ofwel Joliefleur ontwerpt unieke boeketten en tafelstukjes op bestelling. Voor haar huisstijl werd een warm logo en een éénpagina website opgezet om haar ‘flower art’ kenbaar te maken.

joliefleur.be

De Raaptorf

De Raaptorf

Het vakantiehuisje van Lieven en Ann, de Raaptorf werd in 2012 volledig gerenoveerd en ook de communicatie kreeg een nieuw gezicht. Een nieuw logo en een frisse website maken het vakantiehuisje toegankelijker naar potentiële huurders.

deraaptorf.be

snackonwheels

snack on wheels

Bij Snack on Wheels kan je terecht voor belegde broodjes, hamburgers, braadworsten, pitta en andere catering voor je evenement. Ze verzorgen fuiven, feestjes, geboorteborrels, beurzen, … Om het even welk evenement kunnen ze op gepaste manier van een kleine snack voorzien. bluetown zorgde voor de huisstijl, de website en het bestickeren van de wagens.

snackonwheels.be

Indian Cigars

Indian Cigars

De Indian Cigars spelen muziek uit New Orleans. De groove is onmiskenbaar het belangrijkste onderdeel van deze muziek. Deze band koos bluetown voor hun online communicatie met inbegrip van het ontwikkelen van een stijlvolle huisstijl en een eigentijdse website.

indiancigars.be

eclairprym-website

Eclair Prym

Op vraag van de internationale ritsenfabrikant Eclair-Prym ontwikkelde bluetown een nieuwe website. Via een op maat ontwikkeld CMS systeem kunnen de werknemers hun eigen website vlot up-to-date houden. De grote uitdaging was om deze website ook in het Arabisch aan te bieden, waarbij na het selecteren van de Arabische taal de volledige website spiegelt.

eclair-prym.eu – facebook