boomnvandeweireld

Boom’n van de Weireld

Vrouwen en mannen, zon en regen, wit en zwart, eten en drinken, nu of nooit, kortom: over alles waarover het gaat in de wereld der liedjes hebben de Boom’n van de Weireld een eigen mening. bluetown verzorgde naar aanleiding van hun nieuwe optredens een fotoshoot en vormgeving.

boomnvandeweireld.befacebook

Bal van Hemelvaart 2017

Voor de 16de editie van Bal van Hemelvaart is bluetown opnieuw aangesteld als communicatiepartner. Een nieuw concept verdient een nieuwe vormgeving. bluetown stelde een communicatieplan en draaiboek op en verzorgt de vormgeving voor deze editie. Dankzij een kick-off party werden Early Bond tickets verkocht, meteen een schot in de roos voor de start ticketverkoop. Daarnaast werd ook een teaser-movie door bluetown gemaakt.

balvanhemelvaart.befacebook

ibba2017

International Belgian Brass Academy 2017

IBBA 2017, een tweejaarlijks internationaal koperblaas festival viert zijn 5de verjaardag. 7 dagen kan u masterclasses en concerten bijwonen van gerenommeerde internationale artiesten en ensembles. Het communicatieplan, vormgeving en uitwerking van offline- en online communicatiedragers zijn voor de derde maal op rij van bluetown.

ibba.befacebook

jansmets

Jan Smets

Jan Smets is solist trombone bij onder andere De Munt, Belgian Brass, Mucho Gusto… kwam aankloppen bij bluetown voor een volledige opmaak van offline en online communicatie. Huisstijl, naamkaartjes, sociale mediakanalen en tot slot een website werden opgebouwd om zijn activiteiten en opnames in de kijker te zetten.

jansmets.befacebook

vlieguit

Vlieg UiT in zuidwest

Zoefff… De eerste Vlieg UiT in zuidwest van 2017 is geland. In dit boekje neemt Vlieg de allerkleinsten en hun familie mee op een avontuurlijke tocht langs circus, muziek, dans, film en theater… Deze pocketgids heeft een oplage van 28.000 exemplaren en bundelt het familieaanbod in de regio Zuid-West-Vlaanderen. De laatste 6 edities werden qua concept en vormgeving uitgewerkt door bluetown.

lees de pocketgidsuitinzuidwest.be

AVC-aluaward

avc gemino

Recent won avc gemino de European Aluminium Award voor de uitvoering van de wanden in het nieuwe Barco Experience Centre in het President Kennedypark te Kortrijk. Sinds juni 2016 is bluetown vaste partner voor avc gemino voor alle ontwerpen, huisstijl en visualisatie.

avc.eufacebook

vamosvacaturos-2

Vamos Vacaturos

Voor provincie West-Vlaanderen creëerde bluetown huisstijl en website voor het project Vamos Vacaturos. Na de lancering van de website begin dit jaar gaat nu de tentoonstelling in première bij TVH te Waregem. Dit project over arbeid en migratie zal het komende jaar rondreizen in zuid-west-vlaanderen.

vamosvacaturos.befacebookyoutube

bierfeeste

Bierfeeste 16

Een nieuwe concept naar Duitse feesttraditie komt naar Beveren-Leie. Mensen laten proeven van ‘Live Blasmusik’ tijdens een onvergetelijke avond waarbij Duitse producten als bier, pretzels, frankfurterworsten centraal staan is het uitgangspunt. bluetown bouwde communicatieplanning op en vertaalde dit naar een fris affichebeeld met bijpassend label. Alle online en offline communicatie is in handen van communicatielab bluetown.

bierfeeste.befacebook

ambras

Ambras

campagnebeeld voor theatervoorstelling van Frank Adam met Hans Peter Janssens, Kurt Defrancq & Annelies Van Hijfte in een regie van Vincent vanden Elshout en muziek van Pol Vanfleteren.

sinksen16

SINKSEN16

Stad Kortrijk schakelt opnieuw bluetown in voor de volledige communicatie van het stadsfestival SINKSEN. Voor de 4de keer zorgt bluetown voor een creatieve communicatiemix uit binnen het vooropgestelde budget.
Een uitgewerkt communicatieplan, draaiboek en budgetafspraken brengen alles mooi in kaart en bundelen de communicatiekanalen. Tevens voor de uitvoering van het communicatieplan blijft bluetown aan boord. Mediadeals, redactie, vormgeving (uitgewerkt door team communicatie Stad Kortrijk) zowel voor, tijdens en na het gebeuren worden in goede banen geleid. Een nauwe samenwerking met de productie (door TheaTech) zorgt voor een vlekkeloos festival.

sinksen.befacebook

balvanhemelvaart-2016

Bal van Hemelvaart 2016

Voor 2016 is bluetown opnieuw partner voor Bal van Hemelvaart. Om hun jubileumeditie kracht bij te zetten werd de volledige communicatie onder de loep genomen. Een communicatieplan met budgetplanning werd opgebouwd en nieuwe kanalen werden geïntegreerd. Op het affichebeeld nodigt traditiegetrouw een silhouet van Audrey Hepburn een breed publiek uit.

 

balvanhemelvaart.be

uitpas

UiTPAS zuidwest

UiTPAS is een kaart voor iedereen die deelneemt aan vrijetijdsactiviteiten. Met UiTPAS kan je punten sparen en ze omruilen voor een korting , cadeau of ander voordeel. Tevens heeft UiTPAS speciale aandacht voor mensen in armoede die aan kansentarief kunnen participeren aan vrijetijd. In samenwerking met Cultuurnet Vlaanderen werd UiTPAS uitgerold in zuid-west-vlaanderen in 11 steden en gemeenten. bluetown deelde zijn expertise voor de uitwerking van communicatietools, lanceringscampagne, vormgeving en realisatie van een nieuwe UiTwebsite met integratie van UiTPAS. Na de lancering in september 2015 is UiTPAS zuidwest één van de sterkst groeiende regio’s qua pashouders. In de komende jaren worden verschillende acties uitgewerkt om UiTPAS verder kenbaar te maken. In opdracht van Cultuurnet Vlaanderen werkt bluetown nauwgezet mee aan de implementatie van segmentatiemails naar alle pashouders in Vlaanderen.

uitinzuidwest.befacebookuitpas.be

amacarons-2016

amacarons

Amacarons is reeds verschillende jaren trouwe partner van bluetown. Voor de winterselectie van hun populaire koekjes werden nieuwe brochures voor winkels en groothandel opgebouwd. Dankzij een fotoshoot krijgt iedereen meteen het water in de mond.

amacarons.comfacebook

boomn

Boom’n van de Weireld

Nieuwe liedjes in het Nederlands, Westvlaams en Fransvlaams. Dat brengt Boom’n van de Weireld, een groep rond Yves Bondue. bluetown werkte huisstijl, website en communicatie uit… Momenteel werken ze hun opnames af en komen ze binnenkort met enkele singles naar buiten.

boomnvandeweireld.befacebook

sinksen15

SINKSEN15

Stad Kortrijk schakelt opnieuw bluetown in voor de volledige communicatie van het stadsfestival SINKSEN. SINKSEN15 valt dit jaar samen met de opening van ‘De Grote Verleieding’, een groots project rond de vernieuwing van de Leie binnen de stad. Een unieke kans om communicatief alles in één groot geheel te kneden. bluetown werkt een creatieve communicatiemix uit binnen het vooropgestelde budget. Tevens staat bluetown in voor de volledige uitvoering van deze communicatie met communicatie voor, tijdens en na het gebeuren. Een nauwe samenwerking met de productie (door TheaTech) zorgt voor een vlekkeloos festival.

sinksen.befacebook

balvancollege

Bal Van College

De ouderraad van het College Waregem organiseerde in 2014 een eerste Bal van College. bluetown werkte toen een volledig communicatieplan uit met als thema ‘Las Vegas’. Het geslaagde concept krijgt in 2015 een tweede editie en opnieuw is bluetown de vaste communicatiepartner. Voor de professionalisering werd een algemeen logo en huisstijl uitgewerkt om partners te benaderen.

balvancollege.befacebook

erfgoeddag 2015

Erfgoeddag 15

Op zondag 26 april gaat de 15e editie van Erfgoeddag door met Erf! als thema. Erfgoeddag is het jaarlijkse hoogtepunt voor het cultureel erfgoed in Vlaanderen en Brussel.
Heel wat erfgoedspelers zetten hun beste beentje voor en bieden een brede waaier aan gratis activiteiten. Om het regionale programma in Zuid-West-Vlaanderen in de kijker te zetten werd een affichecampagne, programmabrochure en website opgezet. Een doordachte verspreiding brengt het thema Erf! bij een brede doelgroep.

erfgoeddagzuidwest.be

balvanhemelvaart-2015

Bal van Hemelvaart 2015

Voor 2015 is bluetown opnieuw partner voor de communicatie van Bal van Hemelvaart. Een nieuwe affiche waar traditiegetrouw opnieuw Audrey Hepburn centraal staat.

bluetownbike

zien en gezien worden

Bij bluetown besteden we veel aandacht aan het concept om uw bedrijf of evenement in de kijker te zetten. De juiste communicatiekanalen voor de juiste doelgroep. Gezien worden bij de wielerliefhebbers? Dan zorgen we gewoon voor een opvallende kwaliteitsvolle fiets… Kleur en logo’s van de bluetown bike werden duurzaam gelakt op een alu/carbon frame. Met bluetown loopt uw communicatie dus op wieltjes.

beversharmonieorkest-2015

Bevers Harmonieorkest – nieuwjaarsconcert 2015

Jaarlijks brengt het Bevers Harmonieorkest een groots nieuwjaarsconcert. Menige sponsors zijn steeds verheugd te kunnen bijdragen aan dit evenement die in Beveren-Leie en Deinze jaarlijks een 1500 bezoekers lokt. Voor de editie van 2015 werkte bluetown een vernieuwde sponsorcampagne uit. Met een gedrukte sponsorbrochure werden sponsors uitgenodigd het orkest te steunen als jaarpartner dankzij verschillende formules. Voor het nieuwjaarsconcert werd een programmaboek opgemaakt en verdeeld in 15.000 brievenbussen in groot Waregem. Samen met affiches en e-invitaties een nooit geziene communicatie voor amateurorkesten in Vlaanderen.

beversharmonieorkest.befacebookyoutube

keymusic

Keymusic

Keymusic, de grootste muziekinstrumentenketen van de benelux, kiest steevast voor bluetown als partner in hun communicatie. bluetown verzorgt alle post- en e-mailings voor de opendeurdagen en dit reeds 6 jaar. Daarnaast is bluetown de vaste partner bij het inrichting van de winkels van ontwerp tot uitvoering. Zo was bluetown ontwerper en uitvoerder van de winkels in Luik, Roeselare, Sint-Niklaas, Mechelen, Herentals…

keymusic.comfacebook.com/keymusicbe

Vlieg UiT in zuidwest

Vlieg UiT in zuidwest

2 maal per seizoen brengt UiT in zuidwest een pocketgids uit die het volledige familieaanbod in zuid-west-vlaanderen bundelt. Deze gids wordt verdeeld in een oplage van 25.000 exemplaren in alle basisscholen van zuid-west-vlaanderen.

pocketgids 2 seizoen 2014-2015

Vocalstudio

vocalstudio

Vocalstudio, de zangstudio van Lien Fournier, bracht een groot studentenconcert in De Kreun Kortrijk. Een live-band met muzikanten uit internationale bands als Ozark Henry, Selah Sue, Zap Mama, Hadise,… begeleidden de leerlingen in een totaalspektakel. Nadat het concert was uitverkocht werden op de affiches stickers aangebracht met verwijzing naar de website van vocalstudio.

belgianbrass-cd

Belgian Brass – Pushing the Limits

10 jaar Belgian Brass is een tijdspanne waarop het ensemble, anno 2014, met nederige trots en fierheid kan terug blikken en waarin talloze mooie en onvergetelijke projecten werden gerealiseerd. Om hun 10de verjaardag te vieren bracht het ensemble een cd uit van hun meest succesvolle productie ‘Pushing the Limits’. bluetown maakte een hedendaags ontwerp om de productie kracht bij te zetten.

belgianbrass.be

Bal van Hemelvaart

Bal van Hemelvaart

Alle ontwerpwerk voor het jaarlijkse Bal van Hemelvaart, georganiseerd door het Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart instituut, is van de hand van bluetown. Jaarlijks worden affiches, flyers, kaarten, banners, … ontwikkeld en gedrukt door bluetown.

Eef Van Acker Quartet

Eef Van Acker Quartet

Begin Maart trok het Eef Van Acker Quartet naar Studio Fattoria in Duitsland om samen Chris Weeda hun eerste album op te nemen. Chris Weeda nam tevens de mixing voor zijn rekening en het werd gemasterd door Darius Van Helfteren. Voor het ontwerp van de cd-hoes en bijpassende website kwam Eef naar bluetown.

eefvanacker.com

Vlamo

Vlamo

Vlamo organiseert, structureert, begeleidt en ondersteunt alle actoren, actief in het werkveld van de instrumentale amateurmuziekbeoefening. Voor enkele van hun activiteiten ontwerpte bluetown communicatiedragers zoals o.a. het Dubbel Riet Festival

joliefleur

Joliefleur

Julie De Meulemeester ofwel Joliefleur ontwerpt unieke boeketten en tafelstukjes op bestelling. Voor haar huisstijl werd een warm logo en een éénpagina website opgezet om haar ‘flower art’ kenbaar te maken.

joliefleur.be

Astria Oboe Trio

Astria, opgericht in 2009, is een hobotrio bestaande uit Eric Speller, Dimitri Mestdag en Yf Bourry. Deze drie solisten met heel wat nationale en internationale prijzen op hun palmares verdedigen een onbekend repertoire gaande van de barokperiode tot hedendaagse creaties. Voor hun laatste cd ‘Variatons’ werd een hedendaags en karaktervol ontwerp gemaakt. Eveneens werd de cd door bluetown gedupliceerd.

magnificat

Magnificat

Voor vzw Vonder en de Onze-Lieve-Vrouweparochie ontwerpte bluetown een hedendaags beeld voor de concertenreeks van Magnificat. Het grondplan van de Onze-Lieve-Vrouwekerk in Kortrijk vormde de basis van het beeld.

Indian Cigars

Indian Cigars

Voor de clubtour van Indian Cigars werden verschillende affiches opgebouwd. Telkens met hetzelfde herkenbare beeld. De clubtour bestond uit 10 concerten in Vlaamse muziekclubs waar per concert affiches en flyers werden opgebouwd.

leieland-cd

Brass Band Leieland – Fire in the Sky

15 jaar Brass Band Leieland werd gevierd met een cd-productie. Fire in the Sky is het resultaat van de hoogtepunten in 15 jaar Brass Band muziek. Een sterk beeld en vormgeving bracht titel en muziek samen.

Yamaha

Yamaha

Yamaha Educational Days is een organisatie waarbij Yamaha Music Europe, Belgian Brass en Vlamo de handen in elkaar slaan om koperblaasmuziek kenbaar te maken. Deze serie van 5 uitvoeringen gespreid over 5 steden in 5 provincies bestaat telkens uit een tweeluik van educatie en concert. bluetown maakte de affiches, flyers, brieven, … voor de 5 edities

jansmets-cd

Royal Symphonic Band of the Belgian Air Force & Jan Smets

Eind 2011 doken The Royal Symphonic Band of the Belgian Air Force onder leiding van Matty Cilissen en Jan Smets samen de studio in voor de eerste solo cd van Jan Smets. Het resultaat was geweldig met onder andere een nieuw werk van Wim Bex. De titel van het werk ‘Wandering Spirit’ werd eveneens de titel van deze productie. Met fotomateriaal van Trien Byttebier ontwikkelde bluetown een frisse cover en booklet voor deze cd-productie.

snackonwheels

snack on wheels

Bij Snack on Wheels kan je terecht voor belegde broodjes, hamburgers, braadworsten, pitta en andere catering voor je evenement. Ze verzorgen fuiven, feestjes, geboorteborrels, beurzen, … Om het even welk evenement kunnen ze op gepaste manier van een kleine snack voorzien. bluetown zorgde voor de huisstijl, de website en het bestickeren van de wagens.

snackonwheels.be

Mucho Gusto - T-shirt

Mucho Gusto

De latin bigband Mucho Gusto vierde in 2010 zijn 10de verjaardag. Er werd een nieuwe cd gemaakt en verschillende promoartikelen ontworpen zoals deze t-shirts.
De prints werden ook als stickers bij de cd gevoegd.